Warme mutsen

Kerst is ook het moment dat we ook even aan diegene in de wereld denken die het niet zo makkelijk hebben. Recent ben ik een doel tegengekomen waar ook ik mijn steentje graag aan bij wil dragen.
Save the childeren is een organisatie die gebreide/gehaakte mutsen wil inzamelen voor de kinderen in centraal Azie. Als bedankje dat ouders hun kind aangeven en melden krijgen ze een muts. Op deze manier kunnen deze kinderen ook in de toekomst voorzien worden van medische zorg en aandacht.

Via een besloten faceboek forum is het initiatief gestart om 1000 mutsen te haken. We zijn al een heel eind en zitten op de bijna 500 mutsen. Op 9 februari word er een mutsen marathon georganiseerd om zoveel mogelijk mutsen te haken voor het goede doel. Voor meer informatie hierover kijk dan even hier.

Ook ik heb mijn steentje bijgedragen. Door het haken van 3 mutsen

 
Er zullen er waarschijnlijk nog wel een paar volgen. Ik heb gebruik gemaakt van het patroon dat te vinden is op echtstudio
 
Wil je eventueel meer informatie over deze actie laat het mij even weten
 
fijne dag allemaal
 
gr corinne

Reacties