Snijden op maat

zondag 13 januari 2013

Blogcandy werkbeschrijving

Alle volgers bedankt voor die leuke reacties op mijn candy en op mijn projectje van afgelopen vrijdag. Om iedereen te bedanken heb ik mijn vingers nogmaals blauw gekleurd en heb ik een werkbeschrijving gemaakt van de bloem zoals ik die gebruikt. Maar nu eerst de uitslag van de candy

alle namen zijn de pot in gegaan
 
even husselen  en de winnaar is
 
 
Mariska van harte gefeliciteerd. Zou je even een mailtje willen sturen naar corinneoosterhoff02@hotmail.com zodat ik de stempelset zo snel mogelijk naar je toe kan sturen.
 
 
En nu is het tijd om vieze vingers te krijgen
 
stap 1
voor het maken van de bloem heb je het volgende nodig.
 
 
Een mini mister
stempel inkt op waterbasis
prikpen
prikmatje
brad
uit gestanste bloemetjes.
 
Ik heb hier gekozen voor de tatterd flowers van Tim holtz. Je kunt ook kiezen voor een een geponste bloem. het moeten bloemen die van groot naar kleiner gaan.
 
stap 2
 
 
Stempel de stempel kussen een aantal keer op een craftsheet en maak het nat met een minimister o.i.d
 
 
stap 3
 

 
Dit is de stap waarbij we echt vieze vingers gaan krijgen. Haal de bloemen een voor een door de inkt. doe ook de achterkant omdat er kans is dat de achterkant van de bloemblaadjes te zien is. Zorg dat de inkt overal zit. Zo komt het er dan uit te zien
 
 
 
Stap 4
 

 
 
Maak een stapeltje van de bloemen. Heb je bijvoorbeeld 2 bloemen van dezelfde grote zorg dan dat ze een beetje om en om liggen. Prik in het midden een gaatje en doe er een prikpen door heen. Als het te veel bloemen zijn doe het in twee of 3 keer. Het papier is erg kwestbaar door dat het nog nat is.
 
stap 5
 
 
Frommel alles tot een hoopje op. Mocht het niet lukken, maak dan eventueel de bloem nog een beetje nat. Zet de heat gun aan en verwarm de bloem. Je ziet nu dat de bloem langzaam open gaat. Wil je het nog een beetje meer open dan kun je dit een beetje stimuleren met een prikpen.
 
stap 5
 
 
 
Ja en als je dan zo'n leuke bloem heb dan is het natuurlijk tijd om een kaartje mee te maken
 

 
Het leuke van  de inkt van Stampin Up is dat het op waterbasis is. Dit zorgt ervoor dat je kleuren terug kunt laten laten komen. Helaas is het op deze foto niet helemaal duidelijk. Maar de Medalion is gestempeld met dezelfde inkt als de kleur van de bloem. Hierdoor krijg je perfect matchende kleuren combi.
 
 
Gebruikte Stampin Up materialen:
* Inkt

-        Island Indigo pg 152 bestelnr 126986

-        Tempting Turquoise pg 152 bestelnr 126952

-        Pool party pg 151  bestelnr 126982
 
Overige materialen
-  Medalion stempel van Papertrey
-  Text stempel Marianne design


Voor meer informatie over Stampin Up en hoe je de materialen via mij kunt bestellen kijk dan even op mijn Stampin Up pagina

fijne zondag allemaal

Creatieve groeten

Corinne Oosterhoff

3 opmerkingen:

  1. Leuke kaart is het geworden en een duidelijke uitleg van de mooie bloem.
    Mariska gefeliciteerd.

    Fijne zondag en groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een erg mooi kaartje.

    En wat ontzettend super dat ik de candy heb gewonnen.
    Ik kijk al uit naar de post als die hem zal brengen.
    Bedankt!

    Els bedankt voor de felicitaties.

    gr. Mariska

    BeantwoordenVerwijderen