Snijden op maat

dinsdag 26 februari 2013

distressen met Stampin Up Inkt

Enige tijd geleden tijdens een crop is mij gevraagd of je ook kan distressen met de inkten van Stampin Up. Omdat de inkten van Stampin Up net als de inkt van Tim Holtz op waterbasis  zijn de mogelijkheden aanwezig. Ik denk dat het grootste verschil zit in het feit dat de Inkt van Tim Holtz wat natter is.

Helaas had ik thuis even geen "poets" middelen en kon ik niet verder experimenteren. Lang leven online winkelen en dus kon ik er vandaag mee aan de gang en dit is het resultaat.


Bij deze eerste kaart heb ik de stempel (urban papermania) gestempeld met  Stazon en ben daarna met 3 kleuren (Wild wasabi, pumpkin pie en baja breeze) gaan poetsen. De achtergrond heb ik vervolgens gemaakt met een stempeld met zwarte inkt en een stempel van kaisercraft.

nu ik toch lekker aan het kliederen was heb ik ook een andere techniek van Tim Holtz toegepast.
Ik heb 3 kleuren inkt gestempels (rose red wisteria wonder pink pirouette) op een craft sheet. Daarna nat gemaakt met een mister. Vervolgens een papiertje door heen gehaald en gedroogd met de heat gun.

 
 
De paars/roze tinten zijn er een bij het snijden een beetje afgevallen en is alleen de rose red overgebleven. Ik heb vervolgens wat stempeltje in de zelfde kleur gestempeld op het papier. De paspop is gestempeld met stazon. Alle stempels komen zijn van Stampin Up en zijn van de set Established elegance. Op het witte papier heb ik vervolgens op nieuw met Rose red een achtergrond gemaakt.
 

Gebruikte Stampin Up materialen:
* Stempels
established Elegance bestelnr clear 122532 wood 12250 pg 125

* Inkt
- Wild Wasbi
- Pumpkin pie
- baja breeze
- Rose Red
- Stazon



Voor meer informatie over Stampin Up en hoe je de materialen via mij kunt bestellen kijk dan even  op mijn stampin up pagina

1 opmerking: