Snijden op maat

dinsdag 26 november 2013

Party Cracker

Naar aanleiding van mijn St. Maarten traktaties kreeg ik een week geleden een opdracht op zo'n gelijk doosje te maken alleen dan meer in kerst sfeer. Deze klant wilde wat anders aan haar collega's geven dan een standaard kerst kaart.

Er staan online genoeg crackers en iedere cracker is net weer anders. Ik heb er zelf een ontworpen met een beetje van hier en een beetje van daar. en ik ben op het volgende gekomen. Leuk om cadeau te doen met een klein chocolaatje er in











Mijn cracker is gebasseerd op dit fimpje

Ik heb alleen de maten aangepast omdat ik de uiteinde te lang vond. Voor de cracker zoals ik hem gemaakt heb kun je de volgende maten hanteren.

Je hebt nodig een stukje designpapier of cardstock van 4 1/2 inch x 6 1/2 inch.

Met je snijmachine ril je de:
lange zijde op: 1 1/2 - 3 - 4 1/2 - 6 inch
korte zijde op : 1/2 - 1 - 1 1/2 - 3 draai het papiertje om en herhaal het nogmaals

Je vouwt de vouwlijnen op de lange zijde van het papier. Je vouwt het papier dubbel op de 1 1/2 inch lijn en punch met je enveloppe punch board op de 1 inch markering. Je herhaalt dit met elke vouwlijn op de lange zijde. Dit doe je aan beide zijde. Je punch komt dan te zitten in de 1 inch rillijn van de korte zijde.

De lengte van de korte zijde van het papier bepaalt de uiteindelijke lengte van de party cracker. Of te wel neem je een groter stukje papier dan 4,1/2 inch dan zal je er een grotere ruimte ontstaan om iets in te doen. Hierbij hoef je niet de maten van het rillen aan te passen.

Ik heb er aan de uiteinde een lintje om geknoopt, maar omdat er toch nog een vrij groot "gat" waar een eventuele inhoud van het doosje uit kan vallen. Ik  heb ik er daarom een vierkantje ingeplakt van
1 1/2x 1 1/2 inch. Dit maakt je doosje echt dicht.

Ook vandaag kun je weer een aantal letters krijgen voor de 10% korting die tot en met 5 december geldt. Vandaag zijn het de letters UE.

Succes en veel punch plezier.

gr corinne



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen