Snijden op maat

maandag 10 april 2017

planner en foto printen

In de week voorafgaande heeft mijn printer inhoud gekregen. Nu de planner gaan gebruiken. Een belangrijk onderdeel voor mij is het verwerken van foto's

daarvoor zijn een aantal mogelijkheden. Je kunt gebruik maken van een instax camera. Leuk effect grappig om te gebruiken maar de kwaliteit vind ik nog al de wensen overlaten.

Ik heb op mijn mobiele telefoon een perfecte camera zitten en hem eigenlijk altijd bij mij. Maar voor mij zit de grootste haat liefde verhouding in het feit dat hem moet aansluiten op mijn printer.
Ik ben daar weer eens voor gaan zitten en 2 uur later kwamen er nog steeds niet de foto's uit zoals ik die wilde. Het raam en de prullenbak waren bijna vrienden geworden met mijn printer.

Gelukkig kwam hubby tussendoor onverwacht even thuis. Met zijn hulp heb ik ik de printer aangesloten gekregen op ons wifi.  Wifi was stap 1 maar daarmee was ik er nog niet ik wilde meerdere foto's op een pagina. Via facebook kwam ik uit op de de projectl ife app van becky higgings. Ik kende deze app wel via mijn ipad maar heb hem eigenlijk nooit gebruikt voor te printen. De app bied de mogelijkheid om complete digitale layouts te maken en deze online te delen, of online te printen. Echter dat laatste hebben wij in nederland nog niet de perfecte mogelijkheden voor omdat hij toch ingesteld is op 30x30. Maar je kan ook foto's bewerken. Het formaat van de foto's is 4x6 en daarbij horen een aantal layouts. waaronder 6 kleine foto's op een pagina maar ook 2 of 3 foto's op pagina. Met of zonder rand. Eventueel kan je er nog een overlay over gooien. Deze toevoegingen kosten geld maar er zijn er ook wat gratis. Ik ben gewoon heel basis begonnen. Je kunt ze zelfs in mapjes opslaan. Maar ja dan moeten ze nog uitgeprint worden. Dit is even een handigheidje maar als je die onder de knie hebt. Als je de layout af hebt zoals hij geprint moet worden kies je voor de optie sharing en dan social sharing en daar kies je de printer. En niet veel later rolt er dan een perfect printje uit je printer

 Het was echt een eureka gevoel, want ik kan eindelijk doen wat ik wil!!  Ik heb snel de foto's uitgeprint van ons weekendje weg en ben gelijk aan de knip en plak gegaan. Ik heb nu al zin in volgende week.

De eerste week van mijn planner is gelijk een leuke week want we gingen een weekendje naar brussel met zijn tweeen. Ja dat past natuurlijk niet op een pagina dus maar wat extra pagina gemaakt. Hier onder wat foto's van het eindresultaat. Het begin is er en ik ben dik tevreden en het word steeds leuker






Nu verder met de rest van mijn planning blog en menu kijken of dat ook de vorm kan krijgen die ik wil

gr corinne

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen